Klaipėdos „Smeltės” progimnazija smeltesm@gmail.com Tel. (8-46) 345832

STEAM projektas „Gintaras – Baltijos auksas“

Trečios klasės mokiniai dalyvavo integruotame STEAM projekte „Gintaras – Baltijos auksas“. Projekto metu vaikai tyrinėjo gintarą kaip gamtos ir kultūros paveldą: rinko informaciją, atliko eksperimentus, kūrė meninius darbelius ir susiejo mokslą su kūryba. Jie sužinojo, kaip atsiranda gintaras, kokių spalvų jis būna, kaip atpažinti tikrą gintarą bei kaip šis gamtos turtas įkvėpė lietuvių kūrėjus.

S – Science (Mokslas)
Mokiniai internete ieškojo informacijos apie gintaro kilmę, sužinojo, kaip jis susidaro. Dalyvaudami edukacijoje „Gintaro kelias“, mokėsi atskirti tikrą gintarą nuo netikro, atliko paprastus bandymus. Išsiaiškino, kokių spalvų būna gintaras – nuo gelsvos iki tamsiai rudos, net žalsvos ar melsvos – ir kaip tos spalvos susiformavo (dėl priemaišų, oro burbuliukų ar dervos senėjimo). Šios veiklos tikslas – suprasti gintaro kilmę, savybes, spalvų įvairovę ir atpažinimo būdus. Ugdytos tyrinėjimo, stebėjimo, gamtos reiškinių pažinimo ir informacijos analizavimo kompetencijos.

T – Technology (Technologijos)
Vaikai naudojosi internetu informacijos ir vaizdinės medžiagos apie gintarą paieškai. Žiūrėjo animacinį filmą „Jūratė ir Kastytis“, kuris padėjo geriau suprasti gintaro vietą lietuvių mitologijoje. Mokytasi atsakingai naudotis technologijomis tiek informacijos paieškai, tiek kūrybiniams tikslams. Lavintas skaitmeninis raštingumas, gebėjimas vertinti informaciją ir kūrybiškai ją taikyti.

E – Engineering (Inžinerija)
Mokiniai praktiškai išbandė įvairius gintaro testus: stebėjo jo plūduriavimą, švytėjimą, kietumą. Taip pat kūrė ir dekoravo magnetukus su gintaro gabalėliais, mokėsi juos stabiliai pritvirtinti. Šios veiklos skatino žinių taikymą praktikoje, konstrukcinių sprendimų ieškojimą bei kūrybiškumą. Lavintos problemų sprendimo, konstrukcinio mąstymo ir kruopštumo kompetencijos.

A – Arts (Menas)
Projekto metu mokiniai susitiko su menininku, kuriančiu paveikslus iš gintaro, ir patys kūrė meninius darbelius – magnetukus, iliustracijas pasakai „Jūratė ir Kastytis“. Ši veikla skatino per meną išreikšti emocijas ir idėjas, susijusias su gintaru ir lietuvių mitologija. Ugdytas kūrybiškumas, meninė saviraiška ir kultūrinis suvokimas.

M – Math (Matematika)
Vaikai lygino gintaro gabalėlių dydžius, formas ir spalvas, skaičiavo bei grupavo juos pagal įvairius požymius. Veiklos tikslas – taikyti skaičiavimo, lyginimo ir klasifikavimo įgūdžius tyrinėjant gamtinius objektus. Lavintas matematinis mąstymas, duomenų analizė ir sisteminimas.

Apibendrinimas:
Projektas „Gintaras – Baltijos auksas“ buvo puiki galimybė vaikams įvairiapusiškai pažinti gintarą, ugdyti tyrinėjimo, kūrybiškumo, technologijų taikymo ir bendrąsias kompetencijas. STEAM modelis leido integruoti skirtingas mokymosi sritis ir skatino mokinius pažinti pasaulį kūrybiškai bei tiriamuoju būdu.

Mokytoja I. Masaitienė

 
 

Ką išmoksi, ant pečių nenešiosi. (Liaudies išmintis)