STEAM projektas „Gintaras – Baltijos auksas“
Trečios klasės mokiniai dalyvavo integruotame STEAM projekte „Gintaras – Baltijos auksas“. Projekto metu vaikai tyrinėjo gintarą kaip gamtos ir kultūros paveldą: rinko informaciją, atliko eksperimentus, kūrė meninius darbelius ir susiejo mokslą su kūryba. Jie sužinojo, kaip atsiranda gintaras, kokių spalvų jis būna, kaip atpažinti tikrą gintarą bei kaip šis gamtos turtas įkvėpė lietuvių kūrėjus.
S – Science (Mokslas)
Mokiniai internete ieškojo informacijos apie gintaro kilmę, sužinojo, kaip jis
susidaro. Dalyvaudami edukacijoje „Gintaro kelias“, mokėsi atskirti tikrą
gintarą nuo netikro, atliko paprastus bandymus. Išsiaiškino, kokių spalvų būna
gintaras – nuo gelsvos iki tamsiai rudos, net žalsvos ar melsvos – ir kaip tos
spalvos susiformavo (dėl priemaišų, oro burbuliukų ar dervos senėjimo). Šios
veiklos tikslas – suprasti gintaro kilmę, savybes, spalvų įvairovę ir
atpažinimo būdus. Ugdytos tyrinėjimo, stebėjimo, gamtos reiškinių pažinimo ir
informacijos analizavimo kompetencijos.
T – Technology (Technologijos)
Vaikai naudojosi internetu informacijos ir vaizdinės medžiagos apie gintarą
paieškai. Žiūrėjo animacinį filmą „Jūratė ir Kastytis“, kuris padėjo geriau
suprasti gintaro vietą lietuvių mitologijoje. Mokytasi atsakingai naudotis
technologijomis tiek informacijos paieškai, tiek kūrybiniams tikslams. Lavintas
skaitmeninis raštingumas, gebėjimas vertinti informaciją ir kūrybiškai ją
taikyti.
E – Engineering (Inžinerija)
Mokiniai praktiškai išbandė įvairius gintaro testus: stebėjo jo plūduriavimą,
švytėjimą, kietumą. Taip pat kūrė ir dekoravo magnetukus su gintaro
gabalėliais, mokėsi juos stabiliai pritvirtinti. Šios veiklos skatino žinių
taikymą praktikoje, konstrukcinių sprendimų ieškojimą bei kūrybiškumą. Lavintos
problemų sprendimo, konstrukcinio mąstymo ir kruopštumo kompetencijos.
A – Arts (Menas)
Projekto metu mokiniai susitiko su menininku, kuriančiu paveikslus iš gintaro,
ir patys kūrė meninius darbelius – magnetukus, iliustracijas pasakai „Jūratė ir
Kastytis“. Ši veikla skatino per meną išreikšti emocijas ir idėjas, susijusias
su gintaru ir lietuvių mitologija. Ugdytas kūrybiškumas, meninė saviraiška ir
kultūrinis suvokimas.
M – Math (Matematika)
Vaikai lygino gintaro gabalėlių dydžius, formas ir spalvas, skaičiavo bei
grupavo juos pagal įvairius požymius. Veiklos tikslas – taikyti skaičiavimo,
lyginimo ir klasifikavimo įgūdžius tyrinėjant gamtinius objektus. Lavintas
matematinis mąstymas, duomenų analizė ir sisteminimas.
Apibendrinimas:
Projektas „Gintaras – Baltijos auksas“ buvo puiki galimybė vaikams
įvairiapusiškai pažinti gintarą, ugdyti tyrinėjimo, kūrybiškumo, technologijų
taikymo ir bendrąsias kompetencijas. STEAM modelis leido integruoti skirtingas
mokymosi sritis ir skatino mokinius pažinti pasaulį kūrybiškai bei tiriamuoju
būdu.
Mokytoja I. Masaitienė