2018 lapkritis – prevencinis mėnuo – „MES PRIEŠ APKALBAS”
5-8 klasių mokiniai
pripažino, kad yra apkalbinėjami, o apkalbos – tai viena iš patyčių formų. Psichologės-
psichoterapeutės Elonos Ilgiuvienės nuomone, apkalbos – tai trečiąjį asmenį
žeminančios kalbos, skleidžiamos jam už nugaros. Todėl 5-8 klasių seniūnai,
auklėtojos, psichologė D.Klumbienė, socialinė pedagogė D.Grigienė sutiko, kad
reikėtų organizuoti:
·
1-8 klasių
mokytojų akciją „Mes stabdome apkalbas“. Mokytojai buvo paraginti patys
kitų neapkalbinėti bei stabdyti apkalbinėtojus.
·
5-8
klasių seniūnų akciją „Mes stabdome apkalbas“, kurios
tikslas buvo paskatinti seniūnus, išgirdus apkalbas, jas stabdyti, skatinti
bendraklasius kurti saugią, pasitikėjimu grįstą bendravimo kultūrą.
·
klasės
valandėles „Apkalbos ir jų žala“ 5-8 klasių mokiniams. Klasių
auklėtojos paaiškino mokiniams apie apkalbų žalą ir būdus, kaip jas stabdyti,
kur kreiptis pagalbos.
·
klasės
valandėles „Apkalbos ir jų žala“ 1-4 klasių mokiniams. 5-8
klasių mokiniai vedė šias valandėles buvusių pradinių klasių mokytojų
mokiniams. Džiaugiamės, kad šis sumanymas pavyko, galite tai matyti
nuotraukose.
·
kūrybines
dirbtuves „Kuriame raktą su gydančiais žodžiais“
Tarptautinei tolerancijos dienos parodai (11.16 d.). Tikslas buvo paminėti
Tarptautinę tolerancijos dieną, skatinant 1-8 klasių mokinius maloniai kalbėti
su kitais bei sukuriant originalų
popierinį raktą, ant kurio būtų užrašytas gydantis žodis ar žodžiai.
·
tarptautinei
tolerancijos dienai paminėti parodą „Raktai su gydančiais žodžiais“
mokyklos fojė. Visą mėnesį mokyklos bendruomenė galėjo džiaugtis mokinių
sukurtais raktais, gydančiais žodžiais, žr. nuotraukas.
·
savęs
pažinimo užsiėmimus su psichologe bei socialine pedagoge „Kad bendrauti būtų
gera“. Buvo aptarti 5-8 klasių mokinių-atstovų bendravimo sunkumai,
koks turėtų būti geras draugas, kaip išvengti apkalbų, lavinti mokinių emocinio
intelekto įgūdžius.
Tikimės,
kad dabar visa progimnazijos bendruomenė žino, jog girdint apkalbas, anot
lektoriaus, erudito Tomo Girdzijausko, reikia:
1 žingsnis. Reikia pabandyti švelniai keisti pokalbio
temą;
2 žingsnis. Jei neveikė pirmas žingsnis, būtina jas
stabdyti: “Gal nebešnekam apie tą Birutę, papasakok apie save.“ Leiskite apkalbėtojui
suprasti, kad jums įdomesnis jis, o ne tie, apie kuriuos jis kalba, nes pasyvus
piktų žodžių ir apkalbų klausymas – lygiai tokia pati klaida (etinis
nusikaltimas) kaip aktyvios apkalbos ar negatyvūs žodžiai, nes klausymu mes
pritariame negatyviai nuomonei ir laukiame tęsinio.
3 žingsnis. Na, o jeigu ir toliau žmogus jūsų
negirdi…pasišalinkite tuoj pat, be jokių papildomų paaiškinimų (nes jau aiškiai
pasakėte, kad nenorite klausyti jo temos). Jūsų sąžinė rami ir jūs privalote
pasišalinti ne tik dėl savęs, bet ir dėl to žmogaus, nes toliau kalba gali
baigtis rimtu konfliktu. Deja, pasišalinimas yra vienintelis teisingas
sprendimas abiejų labui. Tai senas išmintingų, patyrusių žmonių patarimas.
Rimtai reaguokite į apkalbas, kai nukenčia
jūsų garbė, materialiniai interesai. Kreipkitės į auklėtoją, socialinę pedagogę
ar psichologę.
Parengė
psichologė Dalia Klumbienė