Klaipėdos „Smeltės” progimnazija smeltesm@gmail.com Tel. (8-46) 345832

Klaipėdos „Smeltės“ progimnazijoje iškilmingai atidengtas molio plokštelių pano

Gegužės 8 dieną Klaipėdos „Smeltės“ progimnazijoje iškilmingai atidengtas  keramikos projekto „Vaikai kuria vaikams“ molio plokštelių pano.  Sukomponuoti net 440 vaikų darbeliai – glazūruoti keramikos kūriniai, kuriuos sudėjus į bendrą visumą gautas unikalus sienos dekoras –  vaikų rankų darbo pano.

Kūrė 440 jaunųjų autorių

Lipdymas yra vienas seniausių amatų, kurį gerai buvo įvaldę mūsų protėviai. Nuo primityvių statulėlių, buitinių indų per daugelį šimtmečių keramika išsivystė į turiningą meną. Darbas su moliu yra amatas, kuris  fiziškai sujungia  žemę, vandenį, orą ir ugnį.  Molis yra iš žemės, jis yra drėkinamas vandeniu, minkomas, formuojamas. Džiovinamas atvirame ore, o vėliau žiedžiamas liepsnoje. Darbas su moliu fiziškai sujungia žemę, vandenį, orą ir ugnį. Ugnies stichija atsakinga už mūsų sąmoningą valią, oras – mūsų mąstyseną ir kūrybą, vanduo – už jausmus, o žemė –  ryšį su namais, artimais žmonėmis, tad neatsitiktinai keramikos dirbiniai yra kupini savitos žemės, vandens ir ugnies energijos. Projekto „Vaikai kuria vaikams“ iniciatorės – Klaipėdos moksleivių saviraiškos centro keramikos studija „Žiezdrė“ keramikės Vida Daukšienė ir Romanna Kulik subūrė gausų Klaipėdos „Smeltės“ progimnazijos pradinių klasių mokytojų ir moksleivių būrį kūrybai, na o jų darbo  rezultatas – unikalus sienos dekoras – pano, kurį kūrė net 440 jaunųjų menininkų – „Smeltės“ progimnazijos pradinių klasių mokiniai. Į kūrybos procesą su savo ugdytiniais aktyviai įsiliejo mokytojos: Viktorija Dozorec, Gražina Kubilienė, Renata Bučmienė, Aušrinė Breivienė, Rita Širokich, Sandra Strazdienė, Rasa Ramanauskienė, Bronelė Kauneckienė, Žydronė Kontautienė, Rasai Pundzienė, Edita Gužauskienė, Indrė Masaitienė, Giedrė Juodeškienė, Judita Mockutė, Sigutė Radevičienė, Ingai Medeikienė, Sandrai Bradauskienė, Olgai Vaitkienė, Larysa Ivanova.

Širdžiai brangus projektas

„Šis projektas yra širdžiai brangus, nes mažieji menininkai savo kūryboje atskleidė savo fantaziją, jie noriai dalinasi vaikišku nuoširdumu su visa bendruomene“, – sakė projekto autorė ir iniciatorė V. Daukšienė. Menininkė atviravo, kad Klaipėdos „Smeltės“ progimnazijoje yra ne vienerius metus dirbusi technologijų mokytoja, buvę kolegos, užmegzti ryšiai ir draugystė palaikoma iki šiol. Į pano atidengimo iškilmes sugužėjo gausybė svečių. Atidarymo juostelę perkirpo Klaipėdos „Smeltės“ progimnazijos direktoriaus pavaduotoja ugdymui Dalė Bukevičienė, sveikinimo žodį visiems tarė Klaipėdos moksleivių saviraiškos centro direktorius Vytautas Krutulis, apie kūrybinį procesą pasakojo Klaipėdos moksleivių saviraiškos centro keramikos studijos „Žiezdrė“ vadovės Vida Daukšienė ir Romanna Kulik. 

Vienetiniai ir nepakartojami

Klaipėdos  „Smeltės“ progimnazijos pradinio ugdymo pedagogai ir jų auklėtiniai, 1-4 klasių moksleiviai minkė molį, lipdė, dekoravo, žiedė krosnyje, glazūravo, kol galų gale užgimė 440 mažųjų autorių nuostabus kūrinys. Vaikų rankų darbo molio plokštelių pano šiuo metu puošia „Smeltės“ progimnazijos koridoriaus prieigas. Meno kūrinys išsidėstęs dviejuose aukštuose. Tam, kad vaikų kūriniai sugultų į visumą  plušėjo Klaipėdos „Smeltės“ progimnazijos direktoriaus pavaduotoja ūkio ir bendriesiems reikalams Rima Stainienė ir stalius Saulius, kuris atsargiai turėjo dėlioti jaunųjų kūrėjų darbelius, juos tvirtinti prie sienos, prižiūrėti, kad nesudužtų, juk autentiški vaikų kūriniai yra vienetiniai ir nepakartojami. Atidarymo iškilmių metu Klaipėdos „Smeltės“ progimnazijos direktorius Arūnas Matuzas dėkojo Klaipėdos moksleivių saviraiškos centrui už puikią kaimynystę ir bendradarbiavimą. Direktorius gyrė visus, kurie prisidėjo prie šios iniciatyvos, įteikė padėkos raštus, o mažieji kūrėjai džiaugėsi savo pačių lipdiniais papuošta mokykla.

Puošia mokyklos sienas

Kūrybinė bendrystė padėjo vaikams savarankiškai papuošti mokyklos aplinką, sudalyvauti nuostabioje kūrybos atidarymo šventėje, pasidžiaugti savo darbo rezultatu, kas kiekvienam, net ir pačiam mažiausiam kūrėjui, suteikė nepaprastą kūrybinio įkvėpimo jausmą. Iš pirmo  žvilgsnio smulkus ir nedidelis vaiko darbelis, įkomponuotas į bendrą visumą, šiuo metu puošia mokyklos sienas, skleidžia gerą nuotaiką, savitą ugnies, vandens ir žemės energiją. Kūrybinis procesas, jo eiga vaikams parodė, kad bendrystė ne tik vienija, bet ir leidžia sukurti nuostabius kūrinius. Gera  Klaipėdos „Smeltės“ progimnazijos ir Klaipėdos moksleivių saviraiškos centro kaimynystė, palaikomi bendruomeniniai ryšiai užgimė į nuostabią kūrybinę iniciatyvą.  Viliamasi jog bendri darbai ir kūrybinės iniciatyvos pasikartos dar ne kartą, dar labiau sustiprins gerus kaimyninius formaliojo ir neformaliojo ugdymo įstaigų santykius, o mokytojai nestokos naujų kūrybinių idėjų ir ateityje.

 

 

 
 

Ką išmoksi, ant pečių nenešiosi. (Liaudies išmintis)