TŪM. Ilgalaikės programos ,,Lyderių ugdymas“ parengimas ir vykdymas
Tūkstantmečio mokyklų esmė – telkianti lyderystė
Kiekvienas žmogus ateidamas į šį pasaulį atsineša savo charakterį, vertybines nuostatas ir motyvaciją veikti. Tačiau ne visiems pavyksta suburti, įkvėpti komandą prasmingiems darbams, todėl kiekvieno mokytojo darbe labai svarbu tobulinti lyderio savybes, suprasti lyderystės sampratą, lavinti gebėjimus telkti komandą bendram darbui, įtraukti į bendras veiklas visą bendruomenę.
Įtraukūs mokymai
Projektas „Tūkstantmečio mokyklos II“ padeda pedagogams gilinti savo žinias, suteikdamas galimybę mokytis įvairiuose seminaruose, mokymuose, stažuotėse ar ilgalaikėse projekto veiklose. Įtraukūs mokymai padeda mokyklų bendruomenėms susiburti, pažinti vieniems kitus, leisti laiką kartu, bendromis jėgomis ieškoti lyderystės apraiškų. Lyderystės mokymai prasidėjo dar praėjusių mokslo metų birželio mėnesį, kai specialistai apibrėžė teorinę lyderystės sampratą, kartu diskutavo, ieškojo telkiančios lyderystės pavyzdžių. Gera lyderystė neįmanoma be viešo kalbėjimo, gebėjimo aiškiai išsakyti savo mintis, deleguoti ir paskirstyti užduotis, todėl lyderystės mokymai neapsiėjo be komunikacijos pagrindų. Rugsėjo 11 dieną „Santarvės“ mokykloje pedagogai mokėsi priimti kūno kalbos subtilybes, laikytis aprangos kodo, pristatyti save darbinėje aplinkoje ar oficialiame susitikime.
Įkvepiantis pavyzdys
Rugsėjo 18 dieną ilgametė Lietuvos Jūrų muziejaus vadovė Olga Žalienė tapo įkvepiančiu lyderystės pavyzdžiu. Jos nuomone, svarbiausia lyderystės savybė – keisti nusistovėjusią elgseną. Visiems mokymų dalyviams ji parodė Baltijos jūros gyvūnų reabilitacijos centrą, kuriame baldai pagaminti iš ekologiškų, tvarių medžiagų. Elektrą muziejui gamina nuotolinė saulės elektrinė, o Jūrų muziejus, valdantis apie 40 km elektros tinklų, šiandien drąsiai žengia tvarumo keliu. O. Žalienė tikino, kad lyderius ugdo ne teorija, o gyvenimas, jo teikiami išbandymai.
Svarbiausia vadovo užduotis
Kiekvienas vadovas susiduria su daugybe informacijos – kartais tenka vaidinti, kad viską supranti. Tačiau kolektyvui svarbiausia matyti vadovo rūpestį, susidomėjimą “, – akcentavo ilgametė Jūrų muziejaus direktorė O. Žalienė. Lektorė atviravo, kad ne vieną ašarą ir jai pačiai teko dėl darbo išlieti, tačiau, susidūrus su išbandymais, padeda bendraminčių komanda. „Bene svarbiausia vadovo užduotis – suburti tinkamą komandą sąmoningam darbui, kad kiekvienas joje esantis suvoktų prasmę to, ką jis daro“, – atviravo ji.
Prisitaikyti prie besikeičiančios aplinkos
Kalbant apie lyderystę, dažnai svarstoma, ar tai prigimtinė žmogaus duotybė, ar išmoktos pamokos?... Kiekvienas lyderis privalo nuolat mokytis, ugdytis kompetencijas ir ieškoti vis geresnių būdų žmonėms, savo komandai atsiskleisti. Todėl projekto veiklose teorinės žinios ir praktiniai lyderystės pavyzdžiai padės mokytojams tobulinti save. Principai, žinios ir metodai, kurie veikė vakar, nebeveikia šiandien. Niekas nežino, kaip technologijos pakeis pasaulį rytoj, todėl Tūkstantmečio mokymai, čia gautos žinios padės mokyklų bendruomenėms prisitaikyti prie didžiuliais tempais besikeičiančios aplinkos.
Tūkstantmečio programa
Projektas „Tūkstantmečio mokyklos II“ vykdomas pagal 2021–2030 m. plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijos Švietimo plėtros programos pažangos priemonę Nr. 12-003-03-01-01 „Įgyvendinti „Tūkstantmečio mokyklų“ programą“. Projektas finansuojamas Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės (EGADP) bei Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšomis.