Klaipėdos „Smeltės” progimnazija smeltesm@gmail.com Tel. (8-46) 345832

Pažintis su Anykščiais

Birželio 18 dieną 5a klasės mokiniai, lydimi mokytojų R. Bertašienės ir L. Mozūraitienės bei grupės tėvų, vyko į pažintinę-pramoginę ekskursiją į Anykščius. Šis Aukštaitijos miestas turtingas įžymiais žmonėmis ir lankytinomis vietomis.
Pažintį su Anykščiais pradėjome Siauruko muziejuje, kuriame sužinojome įdomių istorinių faktų apie Lietuvos geležinkelių atsiradimą ir veiklą, turėjome galimybę pamatyti tikrus traukinio vagonus, kuriais į Sibirą buvo tremiami lietuviai, pasivažinėti rankine drezina bei triračiu ant bėgių, pasimatuoti geležinkelininko kepurę arba visai klasei pasisverti didžiulėmis svarstyklėmis.
Kita ekskursijos stotelė – rašytojų A. Vienuolio namas-muziejus ir poeto A. Baranausko klėtelė. Aplankėme ir J. Biliūno tėviškę Niūronyse. Čia mus pasitiko ne tik šimtametės liepos, menančios rašytojo vaikystę, seni tėvų namai, šulinys su svirtimi, bet ir graudžios J. Biliūno istorijos, kurias jautriai pasakojo muziejininkė.
Netrukus aplankę Puntuko akmenį, maloniai keliavome 21 m aukščio Medžių lajų taku, vieninteliu tokiu Baltijos šalyse, kopėme į 35 m apžvalgos bokštą, nuo kurio visu gražumu atsiveria A. Baranausko apdainuotas Anykščių šilelis ir Šventosios upės vingiai.
Toliau ekskursijos maršrutas vedė į Labirintų parką, kuriame pramogavome įvairiose žaidimų aikštelėse, skirtingų formų labirintuose, galėjome išbandyti didžiulius šachmatus, pasigrožėti Pelėdos namu bei Žaliosiomis skulptūromis. O patirti pliūpsnį gerų emocijų padėjo Vasaros rogučių trasa su linksmaisiais kalneliais.
Taigi kelionė į Anykščius, nors ir tolima, tačiau buvo kupina gražių vaizdų, smagių nuotykių ir nepamirštamų įspūdžių.

Mokytoja Regina Bertašienė

Ką išmoksi, ant pečių nenešiosi. (Liaudies išmintis)