Projektas „Tūkstantmečio mokyklos II“
Projekto
Nr. 10-012-P-0001
Projekto trukmė: 2024 m. sausio 31 d. – 2026 m. balandžio 30 d.
Projekto finansavimo suma – 120 020 428,53 Eur.
Tinkamų finansuoti lėšų suma – 120 077 883,61 Eur
(iš jų Klaipėdos miesto savivaldybei – 12 563 953,81 Eur)
Projekto aprašymas
Projektas „Tūkstantmečio mokyklos II“ vykdomas pagal 2021–2030 m. plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijos Švietimo plėtros programos pažangos priemonę Nr. 12-003-03-01-01 „Įgyvendinti „Tūkstantmečio mokyklų“ programą“. Projektas finansuojamas Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės (EGADP) bei Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšomis.
Mokymai apie ugdymosi sunkumus
Progimnazijoje, siekiant stiprinti įvairių ugdymosi poreikių turinčių mokinių įtrauktį, įgyvendinamos Tūkstantmečio mokyklų programos (toliau TŪM) pilotinio projekto „Pagalba SUP mokiniams, autizmo spektro sutrikimų turintiems mokiniams, siekiant individualios ugdymo sėkmės“ veiklos. Gruodžio 3 ir 4 dienomis vyko viena iš pilotinio projekto veiklų – lektorės Paulinos Kuraitienės mokymai „Dažniausiai pasitaikantys mokymosi sutrikimai. Atpažinimas ir pagalbos galimybės“. Mokymų metu progimnazijos bendruomenė ir TŪM programoje dalyvaujančių mokyklų komandos įgijo naudingų žinių apie neuroskirtingų vaikų ugdymą: jiems kylančių sunkumų atpažinimą ir jų poreikių atliepimą ugdymo procese.
„Atnaujinto ugdymo turinio įgyvendinimas SUP mokiniams“
TŪM projektas siūlo įvairias patirties gavimo galimybes tiek užsienyje, tiek Lietuvoje. Lapkričio 12-13 dienomis vyko stažuotė, kurioje dalyvavo apie 80 pedagogų. Stažuotės tema – „Atnaujinto ugdymo turinio įgyvendinimas SUP mokiniams“. Pedagogai aplankė 14 Klaipėdos regiono įstaigų, kur susipažino su metodinėmis priemonėmis ir inovacijomis, naudojamomis dirbant su specialiųjų ugdymosi poreikių (SUP) vaikais. Daugiausiai dėmesio sulaukė netradiciniai įrankiai ir metodikos, tokios kaip „Diktantas kitaip“ ir „Žinių reportažas“. Po vizito dalyviai pasidalijo įspūdžiais, o programa buvo finansuojama #NextGenerationEU lėšomis.
„Kaip vaiko kultūrinė patirtis gali prisidėti prie jo individualios pažangos“
Lapkričio 13 d. laive-muziejuje M52 „Sūduvis“ vykusiame seminare „Kaip vaiko kultūrinė patirtis gali prisidėti prie jo individualios pažangos“ TŪM mokyklų mokytojai gilino žinias apie kultūrinės patirties svarbą ugdyme. Edukacijos metu analizavo, kaip jūrinės valstybės kontekstas ir unikalios istorijos pažinimas gali skatinti mokinių kūrybiškumą, savimonę bei individualią pažangą. Mokytojai dalyvavo praktinėse veiklose, diskusijose ir išgirdo ekspertų įžvalgas, kaip įtraukti kultūrinį paveldą į ugdymo procesą, formuojant prasmingas patirtis vaikams.
Sportinės ir fizinio aktyvumo veiklų ypatumai ir svarba įtraukiajam ugdymui
2024 m. gegužės 15 d. prasidėjo Tūkstantmečio mokyklų programos mokymai „Sportinės ir fizinio aktyvumo veiklų ypatumai ir svarba įtraukiajam ugdymui“, kurie vyko Klaipėdos universiteto Socialinių ir humanitarinių mokslų fakulteto Tęstinių studijų centre. Mokymuose dalyvavo Klaipėdos „Aitvaro“ gimnazijos, „Saulėtekio“, Liudviko Stulpino ir mūsų progimnazijos pedagogai.
Mokymai apie universalaus dizaino mokymuisi prieiga grįstą komandinio darbo stiprinimą, nukreiptą į įvairių poreikių mokinių pažangą: teorija ir praktika 2024-10-26 Mokymų dalyviai (Liudviko Stulpino ir „Smeltės“ progimnazijų pedagogai) supažindinti su universalaus dizaino mokymuisi metodų taikymu, pereinant į įtraukiojo ugdymo principais grįstą švietimo sistemą.
Mokymų dalyviai (Liudviko Stulpino ir „Smeltės“ progimnazijų pedagogai) supažindinti su universalaus dizaino mokymuisi metodų taikymu, pereinant į įtraukiojo ugdymo principais grįstą švietimo sistemą.
Gabiųjų mokinių ugdymas
Gegužės 8 d. Klaipėdos „Santarvės“ progimnazijoje prasidėjo TŪM įtraukiojo ugdymo srities mokymai „Gabių mokinių ugdymas. Mokymai: teorija ir praktika“. Juose dalyvavo mokyklų vadovai, mokytojai, pagalbos mokiniui specialistai – iš viso 40 pedagogų iš „Aitvaro“, „Žaliakalnio“ gimnazijų, Liudviko Stulpino, „Santarvės“ ir mūsų progimnazijos. Aiškintasi, kas yra gabus mokinys, kokie galimi ugdymo metodai, strategijos.
Tobulinta gabių mokinių ugdymo kompetencijos, aiškintasi individualūs mokinių poreikiai, aptarti metodai, kaip gabiesiems atskleisti savo gebėjimus ir tapti kūrybingomis asmenybėmis.
SUP vaikų ugdymo ypatumai, atpažinimas, kokybės pažangos siekimo būdai, strategijos, modeliuojant ugdymosi programas, algoritmų kūrimas: terorija ir praktika
Gegužės 14 d. Klaipėdos „Santarvės“ progimnazijoje vyko mokymai„SUP vaikų ugdymo ypatumai, atpažinimas, kokybės pažangos siekimo būdai, strategijos, modeliuojant ugdymosi programas, algoritmų kūrimas. Mokymai: teorija ir praktika“, kuriuose dalyvavo ir mūsų progimnazijos 15 pedagogų.
Mokymai apie mokyklos bendruomenės įgalinimą įgyvendinant pokyčius: teorija ir praktika
Pokyčių įgyvendinimas dabartiniame
pasaulyje yra labai aktualus, kadangi kaita vyksta nuolat įvairiose srityse.
Tai ilgalaikis ir pakankamai sudėtingas procesas. Apie mokyklos bendruomenės
įgalinimą įgyvendinti pokyčius buvo diskutuojama ir šiuose mokymuose.
Mokymai apie universalaus dizaino mokymuisi prieiga grįstą komandinio darbo stiprinimą, nukreiptą į įvairių poreikių mokinių pažangą: teorija ir praktika
Mokymai apie universalaus dizaino mokymuisi prieiga grįstą komandinio darbo stiprinimą, nukreiptą į įvairių poreikių mokinių pažangą: teorija ir praktika